تبلیغات
مبتکران علم کامپیوتر
meComputer.MihanBlog.com

بهترین ها

آمار بازدید

کل بازدید:
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل مطالب :
آخرین بروز رسانی :

درباره ما


معرفی را بخوانید.

ارتباط با ما:

game.app.csi@gmail.com
مسئول گروه : A K

آخرین مطالب

:: بازی معمایی طنزانه - ( شنبه 30 آبان 1394 )
:: برنامه سرگرمی مذهبی اندروید سلام - ( شنبه 30 آبان 1394 )
:: بازی مبارزه ای شکار کرکس ها - ( جمعه 6 شهریور 1394 )
:: واقعیت مجازی دانشکده شیراز - ( یکشنبه 19 بهمن 1393 )
:: برخی برنامه های اندروید ساخته شده - ( دوشنبه 13 بهمن 1393 )
:: بازی مهیج «عصاره» - ( جمعه 9 آبان 1393 )
:: نمونه بازی های ساخته شده (متفرقه) - ( پنجشنبه 1 خرداد 1393 )
:: کامپوننت متن باز انیمیشن دو بعدی برای یونیتی - ( پنجشنبه 1 خرداد 1393 )
:: برگزاری مسابقات بازی سازی - ( دوشنبه 19 اسفند 1392 )
:: نشریه انجمن علمی کامپیوتر - ( سه شنبه 6 اسفند 1392 )
:: مسابقات بازی سازی شیراز - ( سه شنبه 15 بهمن 1392 )
:: دوره جامع آموزش بازی سازی - ( سه شنبه 15 بهمن 1392 )
:: مقاله ی آموزشی بازی سازی [مقدمات آموزش یونیتی+اسکریپت] - ( سه شنبه 15 بهمن 1392 )
:: بازی ایرانی مانور نوین - ( سه شنبه 15 بهمن 1392 )
:: انجام پروژه های بازی سازی و شبیه سازی (واقعیت مجازی) - ( سه شنبه 15 بهمن 1392 )
:: پیامبراکرم(ص) فرمودند: - ( سه شنبه 15 بهمن 1392 )
:: معرفی - ( شنبه 15 بهمن 1390 )
نظرات>> A K
سه شنبه 6 اسفند 1392 - 04:42 ب.ظ

متن قسمت بازی سازی نشریه انجمن علمی کامپیوتر دانشکده فنی مهندسی شیراز


صنعت  بازی سازی در ایران

     یک بازی رایانه‌ای هم، مانند هر محصول هنری رسانه‌ای دیگری نیازمند یک داستان قوی و پرکشش است تا مجبور نباشد تنها به جذابیت‌های بصری تکیه کند. اساساً آنچه بازی‌های آمریکایی و ژاپنی را مانا و تاثیرگذار  می سازد برخلاف تصور رایج همین مورد است. سری بازی‌های تام رایدر، وارکرافت و کان‌تر استراک هر کدام بیش از یک دهه از عمرشان می‌گذرد اما هنوز هم طرفداران خود را دارند. این جز جذابیت‌های گرافیکی آن‌ها، مربوط به نوع روایت داستان، شخصیت پردازی‌ها و در مجموع قصه‌ای است که سازندگان از طریق یک دنیای فانتزی برای بازیکن‌ها روایت می‌کنند.

     اما با این‌همه فضای جذاب، اکثر بازی‌های ایرانی یک کپی ناشیانه از نمونه‌های غربی هستند که تنها وجه تمایز آن‌ها استفاده از دیوار نوشته‌ها و صداهای فارسی در فضای بازی است و نه شکل و شمایل همه چیز، از فضای داستان تا شکل لباس پوشیدن و شخصیت پردازی‌ها، همه و همه شما را به یاد صد‌ها بازی آمریکایی می‌اندازد که سالهای قبل تولید شده‌اند و البته موفق هم بوده‌اند.

     این نشان می‌دهد که بازی سازهای ما صرفاً به جذابیت‌های بصری و قدرت موتور‌های گرافیکی تکیه کرده‌اند و فقط می‌خواهند از عرصه بازی سازی عقب نباشند. در حالی که حتی اگر با سرعت بسیار خوبی هم به پای بازی‌ ‌سازان غربی برسیم بازهم کمکی به فرهنگ داخلی نکرده‌ایم و مشکلات همچنان پابرجاست. بازی‌های ایرانی هم‌‌ همان تاثیری را بر کودکان و نوجوانان خواهند گذاشت که نمونه‌های غربی می گذارد، و این‌‌ همان مسیر غلطی‌ است که بازی‌ساز‌های داخلی در آن قرار دارند.

   در نهایت، به نظر بنده به جای تلاش برای بالا بردن کمیت بازی سازی باید کیفیت را افزایش دهیم که این مهم میسر نیست مگر با اتحاد و همکاری استدیوها و گروه های بازی سازی.

    علی کوهی

    مسئول گروه بازی سازی دانشکده باهنر شیراز




برچسب ها : نشریه انجمن علمی کامپیوتر دانشکده فنی مهندسی شیراز -> بازی سازی , نشریه , انجمن علمی کامپیوتر , دانشکده فنی مهندسی شیراز -> بازی سازی , دانشکده فنی مهندسی شیراز , بازی سازی , علی کوهی ,


.:: صفحات سایت ::.

نظرسنجی




 

<< مبتکران علم کامپیوتر >>