تبلیغات
مبتکران علم کامپیوتر
meComputer.MihanBlog.com

بهترین ها

آمار بازدید

کل بازدید:
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل مطالب :
آخرین بروز رسانی :

درباره ما


معرفی را بخوانید.

ارتباط با ما:

game.app.csi@gmail.com
مسئول گروه : A K

آخرین مطالب

:: بازی معمایی طنزانه - ( شنبه 30 آبان 1394 )
:: برنامه سرگرمی مذهبی اندروید سلام - ( شنبه 30 آبان 1394 )
:: بازی مبارزه ای شکار کرکس ها - ( جمعه 6 شهریور 1394 )
:: واقعیت مجازی دانشکده شیراز - ( یکشنبه 19 بهمن 1393 )
:: برخی برنامه های اندروید ساخته شده - ( دوشنبه 13 بهمن 1393 )
:: بازی مهیج «عصاره» - ( جمعه 9 آبان 1393 )
:: نمونه بازی های ساخته شده (متفرقه) - ( پنجشنبه 1 خرداد 1393 )
:: کامپوننت متن باز انیمیشن دو بعدی برای یونیتی - ( پنجشنبه 1 خرداد 1393 )
:: برگزاری مسابقات بازی سازی - ( دوشنبه 19 اسفند 1392 )
:: نشریه انجمن علمی کامپیوتر - ( سه شنبه 6 اسفند 1392 )
:: مسابقات بازی سازی شیراز - ( سه شنبه 15 بهمن 1392 )
:: دوره جامع آموزش بازی سازی - ( سه شنبه 15 بهمن 1392 )
:: مقاله ی آموزشی بازی سازی [مقدمات آموزش یونیتی+اسکریپت] - ( سه شنبه 15 بهمن 1392 )
:: بازی ایرانی مانور نوین - ( سه شنبه 15 بهمن 1392 )
:: انجام پروژه های بازی سازی و شبیه سازی (واقعیت مجازی) - ( سه شنبه 15 بهمن 1392 )
:: پیامبراکرم(ص) فرمودند: - ( سه شنبه 15 بهمن 1392 )
:: معرفی - ( شنبه 15 بهمن 1390 )
نظرات>> A K
پنجشنبه 1 خرداد 1393 - 02:05 ب.ظ

همانطور که می دانید تا کنون در موتور بازی سازی یونیتی، به طور مستقیم ابزاری برای پخش فریم به فریم انیمیشن های دوبعدی پیاده سازی نشده است، از طرفی در ساخت برخی بازی ها به خصوص در بازی های دوبعدی نیاز شدید به همچین ابزاری پیدا می کنیم.
گروه مبتکران علم کامپیوتر این نیاز را با نوشتن کامپوننت بسیار ساده ی Animation2D برآورده کرده است.
این کامپوننت به صورت متن باز (Open Source) در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد و به صورت یک فایل c# می باشد که برای استفاده باید آن را در یونیتی به یک آبجکت مثل plane نسبت دهید و فریم ها را مقدار دهی کنید.
 animation2d=
همانطور که در تصویر فوق مشاهده می کنید، هر آبجکت (همان plane ی که قصد داریم انیمیشن روی آن پخش شود) می تواند شامل چند تکه انیمیشن باشد که تعداد آن ها را در قسمت Sections انتخاب میکنیم.
و هر تکه انیمیشن (Section) شامل نام، فریم ها و فریم ریت مجزا می باشد که آن ها را مقدار دهی می کنیم.
یک فاکور سرعت برای پخش انیمیشن و یک حالت پخش نیز مشاهده می شود که حالت پخش شامل مواردی است که در تصویر زیر مشاهده می کنیم:
play Modes
توسط توابع نوشته شده در این کامپوننت می توانیم در هر کدی که خواستیم تکه انیمیشن مورد نظر را play ، pause و Stop کنیم و عملیات مختلفی را بر روی آن انجام دهیم.
شما می توانید از این کامپوننت به صورت رایگان استفاده کنید و یا آن را توسعه و انتشار دهید.

اسکریپت مذکور را می توانید از لینک زیر دانلود کنید.





برچسب ها : کامپوننت متن باز انیمیشن دو بعدی برای یونیتی , Animation2D Component , unity , animation , animation in unity , game develop , انیمیشن دوبعدی در یونیتی ,


.:: صفحات سایت ::.

نظرسنجی




 

<< مبتکران علم کامپیوتر >>